Alle de gode stunder!

Ofte hører man hvor hårdt det er, at have et lille barn. Lidt sjældnere hører man om alle de gode stunder der også følger med. Så her får I lige et udpluk af det der gør mig lykkelig i hverdagen med Nohr!
Morgenerne! Efter den sidste natamning, lægger jeg altid Nohr mellem Kenneth og mig, så vi sover den sidste del af natten sammen. Selvom jeg ikke sover særlig godt, så er det nu altså ret hyggeligt! Det betyder nemlig også at vi vågner ved siden af hinanden inden vi bliver klar til at stå op. Her snakker og pludrer vi om hvad vi har drømt - altså I ved sådan en samtale hvor jeg snakker og Nohr bare pludre lidt med :D. Nohr kommer med en masse smil... og nårh ja! Så får jeg også en del slag i ansigtet af hans arme, som han ikke helt har styr på endnu. Jeg elsker det! Han spræller og sparker! Han elsker når man smider dynen over ham, og han så selv sparker den af.

Hver gang han smiler og griner! Behøver jeg sige hvor fortryllende det er? Livet giver bare mening på et helt nyt niveau, når ens barn smiler og griner til en!

Alle hans mange lyde! Nohr snakker en del! Især når han har legetøj i hånden og undersøger det med munden. Han snakker jo ikke med rigtige ord endnu, men nærmere sådan en masse “ååååh” og “mmmmm” lyde. Tit larmer han så meget, at man ikke kan høre fjernsynet! Ja altså jeg har fjernsynet tændt hele dagen. På den måde kan jeg gå og larme lidt når han sover, uden at lidt larm og støj vækker ham. Det er rimelig praktisk!

Nu hvor jeg lige nævnte hans mange larmende lyde, så sætter jeg altså også pris på en stille stund! Når han begynder at blive godt træt, så elsker han at sidde og putte, eller kigge på fjernsynet med sutten i munden. Så sidder han sådan helt sødt foroverbøjet og stirre på tv’ets mange farver og billeder. Det er hyggeligt med lidt afkobling fra virkeligheden!

Da Nohr var omkring 1,5-2 måneder, nød jeg ikke altid amningen. Dengang synes jeg det føltes som et stykke arbejde, der skulle udføres, planlægges, og nogle gange times. Nu elsker jeg at se ham spise! Ofte tager han fat i bh-stroppen og rykker i den mens han spiser, og der er ret sødt! Jeg tror også jeg sætter ekstra pris på amningen lige i tiden, fordi jeg ved, at det ikke varer længe inden han skal vænnes til fast føde. Jeg glæder mig til at gå og lave grød og mos til ham, men jeg nyder også tiden lige nu, hvor adgangen til mad stadig er let og lige til.

Nogle dage har Nohr bare brug for nærhed og tæt kontakt. De dage elsker jeg! For det betyder hygge, afslapning og lure sammen på sofaen! Og det bliver aldrig kedeligt!

Det her billede taler vidst for sig selv, ikke? 

Når Nohr viser, at han udvikler sig! Det første smil, den første gang han greb om noget, da han vendte sig selv, når hans lyde tager et nøk op i hvor avanceret det er for han at snakke osv. osv. Hver gang han udvikler sig, kan man se, at man gør noget rigtigt, og det er den ultimative følelse!

Generelt bare alt det, der gør Nohr til Nohr! Vi elsker den lille skid, og jeg kan og vil slet ikke forestille mig hvordan vi kan leve uden ham! Nok er det hårdt nogle gange at være mor, men alle de gode stunder, man oplever flere gange om dagen, gør at det er det værd!

Kommentarer

Populære opslag